Uppdrag

Tryggmat är en digital applikation, mobilapp, som förenklar och förbättrar livet för dig som gör kostval utifrån allergi-, etik-, miljö- eller hälsokriterier. Lanseras under 2018.

Formgårda står för all konceptuell design, gränssnitt och utveckling av visuell identitet och varumärke för applikation, webb och sociala medier.

Kund

Tryggmat är ett nystartat företag inom Food Tech. Övergripande syfte är att underlätta vardagen genom att göra det enklare och mer lustfyllt att välja rätt mat för människor som inte vill eller kan kompromissa med sin kost utifrån personliga allergi-, etik-, miljö- eller hälsokriterier.

Den nya digitala applikationen “Tryggmat” lanseras under 2018 och bidrar till att människor kan göra egna kostval och därmed minska obehag av allergier och förbättra sin hälsa och välbefinnande.

 

Lösning

Tryggmats logotyp med TM i fokus formgavs som ett sigill för att visualisera varumärkets trygghet för användaren.
Användargränsnittet för den digitala applikationen bygger på bakgrunder i olika toningar och färger samt ritade kurvor med noder som ska symbolisera nivåer och mätning av matens innehåll. Luftig struktur och typsnitt för enkel n
avigering. Illustrationer togs fram för att förstärka formspråket och innehåll.

Föränderlig tid.

Vi tror på att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbar utveckling. Beskriv ditt projekt så återkommer vi om tid för att prata vidare hur vi tillsammans kan skapa konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi. Kontakta Mats Nilsson, 0768-12 42 45 eller nedan.

Vi gör allt vi kan för att skydda din integritet och hjälpa dig att utöva dina rättigheter oavsett om du är kund, anställd eller en registrerad individ utan koppling till oss. Vi lagrar minimalt med personuppgifter för våra ändamål och bara de som behöver uppgifterna har tillgång till dem. Så snart vi inte längre behöver uppgifterna för våra ändamål raderar vi dem.

Design- och varumärkesbyrå

För medvetna och hållbara varumärken

Varumärke

Varumärkesstrategi
Varumärkesplattform
Varumärkespositionering
Varumärkesvård
Varumärkesplacering
Målgruppsprioritering
Kanalval
Content
PR / Marknadsföring

Design

Konceptualisering
Branding / Design
Kommunikation / Copy
Identitet / Logo
Förpackningsdesign
Digtialt / Webb / App
Produkt / Info material
Event / Fysiska miljöer

Hållbarhet

Hållbarhetsstrategi
Hållbarhetsredovisning
Hållbarhetskoncept
Kommunikation
Visuellt uttryck
Infografik och visualisering av data
Målgruppsprioritering och kanalval
Storytelling

Pin It on Pinterest