Uppdrag

Vi fick uppdraget att skapa en visuell identitet för True Organic of Sweden och ett förpackningsdesignkoncept för lanseringsprodukten ”All you need is me” som är en intensivt vårdande kräm. Den största utmaningen var att ta fram ett slående koncept som stack ut i mängden bland de redan etablerade konkurrenterna inom ekologisk hudvård. Efter research, strategiskt förarbete samt insikter från fokusgrupper inleddes arbetet med nyckelorden – exklusivt, trendigt och lekfullt.

Läs mer – Förpackningsdesign nominerad till Svenska Designpriset 2015.

Kund

True Organic of Sweden är nytt svenskt hudvårdsmärke som erbjuder ekologiska högkvalitativa produkter till kvinnor och män. Det finns många konkurrenter inom ekologisk hudvård på marknaden i premiumsegmentet. Varumärket grundades 2013.

Vi blev ombedda att skapa en visuell identitet för True Organic of Sweden och ett förpackningsdesignkoncept för lanseringsprodukten ”All you need is me” som är en intensivt vårdande kräm.

Lösning

Vi skapade ett sofistikerad och elegant förpackningskoncept med möjligheter till dynamisk utveckling. De viktigaste delarna av identiteten är figurmärket TRUE som kommunicerar det ekologiska och den gröna vimpeln med orden: Certified Organic Ingred. signalerar ett grönt val. Elementen kan användas på olika sätt, fungerar som en återkommande grafiska element i hela identiteten. Genom ord som t ex ”Hi, this is me” och ”I am” skapades ett lekfullt och personligt tilltal direkt till konsumenten.

Genom vårt arbete har vi lyckats sätta True Organic of Sweden bland de största varumärkena på den ekologiska marknaden och de säljs över hela världen, både i USA och Asien.

 Se fler CASE

Vår filosofi.

Man kan inte vara bäst på allt. Vi har valt att fokusera och arbeta med det som vi är mest passionerade av. Bygga varumärken som gör skillnad. För dig. För mig. För planeten. Kontakta gärna vår Creative Anki Edenström om hur vi arbetar!

Design- och varumärkesbyrå

För medvetna och hållbara varumärken.

Varumärke

Varumärkesstrategi
Varumärkesplattform
Varumärkespositionering
Varumärkesvård
Varumärkesplacering
Målgruppsprioritering
Kanalval
Content
PR / Marknadsföring

Design

Konceptualisering
Branding / Design
Kommunikation / Copy
Identitet / Logo
Förpackningsdesign
Digtialt / Webb / App
Produkt / Info material
Event / Fysiska miljöer

Hållbarhet

Hållbarhetsstrategi
Hållbarhetsredovisning
Hållbarhetskoncept
Kommunikation
Visuellt uttryck
Infografik och visualisering av data
Målgruppsprioritering och kanalval
Storytelling