Vi ska bli Sveriges mest innovativa och hållbara varumärkesbyrå.

Formgårdas erbjudande bygger på att sammanfläta varumärkesstrategi med affärsutveckling och kompetens inom hållbar utveckling. Vi vet att det det mest värdefulla man kan söka hos sina partners är en holistisk syn och affärsförståelse. Genom att arbeta helt integrerat mellan varumärke, erbjudande, hållbar utveckling och design/ kommunikation ser vi en möjlighet för våra kunder att skaffa sig en konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi.

Vi hjälper våra kunder att navigera i en föränderlig framtiddå räcker det inte att vara specialist på en sak.

Vår arbetsprocess.

Strategi

1 – Varumärkesplattform
2 – Design/Identitet/Logo
3 – Kommunikation/Copy

Varumärkesplattformen är grunden
för en unik position. Strategisk design och kommunikation gör mer än att sälja, det representerar och särskiljer från konkurrenter och är därmed hållbar och lönsam över tid.

Produktion

4 – Webb/Digitalt/Film
5 – Produkt/Marknadsmaterial
6 – Event/Fysiska miljöer

Webbplatsen är företagets främsta
informationskanal. Genomtänkt struktur, användarvänlig design och optimerad teknik är avgörande. Vi producerar även videos, nyhetsbrev, banners, folders och event. Genom vårt nätverk av copywriters, filmskapare, designers och programmerare kan vi skapa allt.

Distribution

7 – Målgruppsprioritering
8 – Marknadsföring/PR
9 – Kanalval

Vi bearbetar målgrupper på ett konsekvent och genomtänkt sätt. Både direkt och indirekt. Digitalt och analogt. För att nå bästa resultat kompletterar vi vår egen kompetens med kompetens från strategiska samarbetspartners.

Vi bjuder in till föreläsningar

Tänk dig en schysst framtid. Där du enkelt kan göra medvetna val som gör skillnad. Det är du som avgör vilka val du tar och det påverkar företaget, dig, mig och planeten. Vi jobbar med människor, företag, idéer och beteenden som gör världen till en bättre plats.

Generation C

Att välja förändring och utveckling är att våga ifrågasätta och utmana det som är. Detta är exakt vad generation C gör – de väljer företag och produkter som de kan stå för. Vi gillar att den yngre generationen ställer krav på innehåll, hållbarhet och företagskultur.

Ta del av vår trendspaning och de insikter vi har om generation C genom att skriva in din e-mail!

Generation C beteende

%

tittar på Youtube

%

spenderar mer tid på YouTube än TV

%

tittar på annonserna YouTube

%

kollar först sin mobil för underhållning