Uppdrag

Capitainer är en innovation inom blodprovsteknik där patienten tar blodprov på sig själv i hemmet. Tekniken, som är mer exakt än dagens lösningar, gör att patienten slipper åka till ett sjukhus för att lämna blod för analys.

Formgårda står bakom Capitainers branding, visuell identitet och kommunikation. Utöver design och utveckling av webbplats capitainer.se ansvarar även Formgårda för fortsatt utveckling av Capitainers informations- och marknadsmaterial.

Kund

Startupbolaget Capitainer AB startade 2016 och är en ny teknik där patienter tar blodprov på sig själva i hemmet. Tekniken, som är mer exakt än dagens lösningar, gör att patienterna slipper åka till ett sjukhus för att lämna blod för analys. Detta innebär miljö- såväl som kostnadsbesparingar för svensk sjukvård som årligen hanterar miljontals konventionella blodprov.

Bolaget har fått stöd från KTH Innovation och Vinnova, samt Europeiska institutet för innovation och teknik (EIT) och bland redan upprättade partnerskap återfinns Farmakologiska laboratoriet på Karolinska Universitetssjukhuset.

 

 

Lösning

Formgårda har tagit fram ett sofistikerat och lekfullt designkoncept i ett avskalat men färgstarkt manér. Med korta budskap – Blood Sampling Revolution och Anytime and Anywhere som enkelt förklarar Capitainer innovation.

Capitainers karaktär består just av blodroppen med dess budskap samt genomgående bakgrund i en röd/rosa färgtoning.

Formgårda har även tagit fram bildmaterial för att förstärka Capitainer budskap på användarvänlighet där människor befinner sig i vardaliga situationer och miljöer.

Föränderlig tid.

Genom att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbar utveckling hjälper vi våra kunder att skaffa sig en konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi. Kontakta Mats Nilsson, Affärsutvecklare, för ett möte via formuläret eller ring 0768-12 42 45.

Vi gör allt vi kan för att skydda din integritet och hjälpa dig att utöva dina rättigheter oavsett om du är kund, anställd eller en registrerad individ utan koppling till oss. Vi lagrar minimalt med personuppgifter för våra ändamål och bara de som behöver uppgifterna har tillgång till dem. Så snart vi inte längre behöver uppgifterna för våra ändamål raderar vi dem.

Design- och varumärkesbyrå

För medvetna och hållbara varumärken

Pin It on Pinterest