Uppdrag

Designkoncept för ”En smakbit av Trosa”. Utifrån ledorden historia, kärlek och natur mejslade vi fram en identitet. Boken gavs ut första gången 2010 med uppdaterad engelsk/svensk version 2015 och har blivit en favorit bland lokalbefolkningen, turister samt näringslivet i Trosa. Interiör-, mat- och miljöbilder samt illustrationer samt övrigt marknads- och säljmaterial ingick också i vårt uppdrag.

Kund

Trosa Kommun ville förstärka stadens profil och varumärke genom en bok som binder samman stadens levande bygd. Boken lyfter fram staden Trosa som destination med vackra bilder och tidsenlig formgivning. Recept presenteras och genomförs med Trosas flertal restauranger, hotell och caféer. Turistattraktioner blandas med personliga smultronställen från Trosas invånare.

Lösning

Med ledorden historia, kärlek och natur byggde vi en stark och personlig karaktär som verkligen andas historia för ”En smakbit av Trosa.  Genom att kombinera historiska inslag från vackra tapeter med modern design, samt ljus och luftiga illustrationer hittade vi rätt manér. Vi ansvarade även för fotografering av både interiör-, mat- och miljöbilder samt tog fram illustrationer i vattenfärg för addera en kontrast av lätthet mot de lite mer bastanta tapeterna. Vi hade också ansvar för att ta fram övrigt marknads- och säljmaterial.

Föränderlig tid.

Genom att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbar utveckling hjälper vi våra kunder att skaffa sig en konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi. Kontakta Anki Edenström, Creative Director, för ett möte via formuläret eller ring 0739-320087.

Vi gör allt vi kan för att skydda din integritet och hjälpa dig att utöva dina rättigheter oavsett om du är kund, anställd eller en registrerad individ utan koppling till oss. Vi lagrar minimalt med personuppgifter för våra ändamål och bara de som behöver uppgifterna har tillgång till dem. Så snart vi inte längre behöver uppgifterna för våra ändamål raderar vi dem.

Design- och varumärkesbyrå

För medvetna och hållbara varumärken