Varumärkesplattformen skapar lönsamhet.

Varumärkesarbete lägger grunden för en unik position.

Varumärkesorienterade företag är hållbara och lönsamma. Det är inte så konstigt eftersom alla slåss om uppmärksamhet på samma tuffa marknad och utan varumärkesidentitet blir det svårt att ta en position. En tydlig position gör mer än att sälja, det representerar och särskiljer från konkurrenter. Det finns ingen enkel manual för varumärkesstrategiska beslut, utan det handlar om att definiera sitt syfte, värdeord, affärsidé, varumärkeslöfte, marknadsposition, tonalitet och vision för att bygga ett starkt men framförallt ett unikt varumärke.

Varumärkesplattformen består av strategiska beslut som ska styra och stödja det dagliga operativa arbetet.

Den som letar efter en varumärkesbyrå bör välja med omsorg.

Varumärkesplattformens
olika delmoment

En varumärkesplattform kan genomföras under en halv dag till månader. Allt beror på i vilket läge man startar och vart man vill nå, hur många deltagare, vilka mål och strategier som ska tas och sättas.

CASE

Varumärkesstrategi – design – hållbara koncept är vår passion.

Vi rör oss oftast inom branscher som hållbarhet, hälsa, läkemedel, psykologi, vetenskap och är kända för vår expertis inom skönhet.

Föränderlig tid.

Vi tror på att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbar utveckling. Beskriv ditt projekt så återkommer vi om tid för att prata vidare hur vi tillsammans kan skapa konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi. Kontakta Mats Nilsson, 0768-12 42 45 eller nedan.

Design- och varumärkesbyrå

För medvetna och hållbara varumärken

Varumärke

Varumärkesstrategi
Varumärkesplattform
Varumärkespositionering
Varumärkesvård
Varumärkesplacering
Målgruppsprioritering
Kanalval
Content
PR / Marknadsföring

Design

Konceptualisering
Branding / Design
Kommunikation / Copy
Identitet / Logo
Förpackningsdesign
Digtialt / Webb / App
Produkt / Info material
Event / Fysiska miljöer

Hållbarhet

Hållbarhetsstrategi
Hållbarhetsredovisning
Hållbarhetskoncept
Kommunikation
Visuellt uttryck
Infografik och visualisering av data
Målgruppsprioritering och kanalval
Storytelling

Pin It on Pinterest