Uppdrag
Stockholm är den stad i Sveriges med flest singelhushåll och även om Stockholmare har högst umgängesfrekvens har vi också den högsta upplevda ensamheten. Vi fick uppdraget att skapa att ta fram ett koncept med en koppling till social hållbarhet för Oaxen Krog&Slip.

Läs pressrelease!
Reklamfilm & teasers för sociala medier
För att synliggöra hur en middag kan upplevas som solo-ätare.
Kund
Gourmetkrogen Oaxen låg tidigare på en ö i skärgården men har nu flyttat till Stockholm och Djurgården. I den lite mer avslappnade delen Oaxen Slip serveras vällagad, okomplicerad svensk bistromat. På Oaxen Krog får du uppleva fine dining så som den känns igen från tiden i skärgården. Båda restaurangerna har en tydlig inriktning på svenska, lokalproducerade, säsongsanpassade smaker. Oaxen inryms i ett upprustat ”slipskjul” vid båtvarvet intill Beckholmen och inredningen är inspirerad av marin verkstadsindustri.
Lösning
Vi har tillsammans med Oaxen Slip tagit fram hållbarhetskonceptet OAXEN SOLO som ska lyfta det sociala perspektivet. Vi kopplar den växande upplevda ensamheten i storstäder till trenden att uppleva saker på egen hand/solo.
Formgårda står för koncept och idé, redaktionellt innehåll/content och grafisk paketering för PR, kommunikation och marknadsföring. Produktion av relationsskapande videoporträtt, utveckling av kampanjsida samt kanal- och mediestrategi.













Föränderlig tid.
Vi gör allt vi kan för att skydda din integritet och hjälpa dig att utöva dina rättigheter oavsett om du är kund, anställd eller en registrerad individ utan koppling till oss. Vi lagrar minimalt med personuppgifter för våra ändamål och bara de som behöver uppgifterna har tillgång till dem. Så snart vi inte längre behöver uppgifterna för våra ändamål raderar vi dem.

Design- och varumärkesbyrå