Uppdrag

Stockholm är den stad i Sveriges med flest singelhushåll och även om Stockholmare har högst umgängesfrekvens har vi också den högsta upplevda ensamheten. Vi fick uppdraget att skapa att ta fram ett koncept med en koppling till social hållbarhet för Oaxen Krog&Slip.

Kund

Gourmetkrogen Oaxen låg tidigare på en ö i skärgården men har nu flyttat till Stockholm och Djurgården. I den lite mer avslappnade delen Oaxen Slip serveras vällagad, okomplicerad svensk bistromat. På Oaxen Krog får du uppleva fine dining så som den känns igen från tiden i skärgården. Båda restaurangerna har en tydlig inriktning på svenska, lokalproducerade, säsongsanpassade smaker. Oaxen inryms i ett upprustat “slipskjul” vid båtvarvet intill Beckholmen och inredningen är inspirerad av marin verkstadsindustri.

 

Lösning

Vi har tillsammans med Oaxen Slip tagit fram hållbarhetskonceptet OAXEN SOLO som ska lyfta det sociala perspektivet. Vi kopplar den växande upplevda ensamheten i storstäder till trenden att uppleva saker på egen hand/solo.
Formgårda står för koncept och idé, redaktionellt innehåll/content och grafisk paketering för PR, kommunikation och marknadsföring. Produktion av relationsskapande videoporträtt, utveckling av kampanjsida samt kanal- och mediestrategi.


 

Föränderlig tid.

Vi tror på att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbar utveckling. Beskriv ditt projekt så återkommer vi om tid för att prata vidare hur vi tillsammans kan skapa konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi. Kontakta Mats Nilsson, 0768-12 42 45 eller nedan.

Vi gör allt vi kan för att skydda din integritet och hjälpa dig att utöva dina rättigheter oavsett om du är kund, anställd eller en registrerad individ utan koppling till oss. Vi lagrar minimalt med personuppgifter för våra ändamål och bara de som behöver uppgifterna har tillgång till dem. Så snart vi inte längre behöver uppgifterna för våra ändamål raderar vi dem.

Design- och varumärkesbyrå

För medvetna och hållbara varumärken

Pin It on Pinterest