Vad hände sen?

Vi följer upp vad som har hänt med våra kunder sedan starten under vinjetten ”Vad hände sen?”

 

Har vårt arbete levererat – att vi skapar framgångsrika varumärken utifrån affärsstrategiska mål? Blev det framgång på både kort och lång sikt? Hur håller sig positionering, kommunikation och design?

KUND CASE

ARC of Sweden 

ARC of Sweden är ett speciellt varumärke som förtjänar lite extra uppmärksamhet då man utvecklar och tillverkar hudvård för barn och bebisar i Sverige och är helt fria från animaliskt ursprung, parabener, sulfater, petroleum, mineraloljor, GMO, syntetiska emulgeringsmedel, syntetiska färgämnen, talk, nanopartiklar, mikroplaster.

 

Uppdrag
2018 Formgårda får uppdraget att skapa och genomföra varumärkesstrategi, grafisk identitet, förpackningsdesign och kommunikation.
Mål
ARC of Sweden ska ta en stark position och bemöta det växande segmentet av kvinnor och män som efterfrågar veganska och ekologiska produkter för barn och bebisar.
Nominering Svenska Designpriset
2018 blir vårt arbete med ARC of Sweden nominerad till Svenska Designpriset i kategorin
Grafisk identitet.
Lösning
En modern design som tydlig speglar ARC of Sweden som ett premiumvarumärke utifrån ledorden: kvalitet, renhet och exklusivitet.
Kommunikation
ARC of Sweden vill göra det enkelt för människor att göra ett bättre val – utan att kompromissa på kvalité.
Tagline
Skin Care – As it should be.
Hållbarhet
Seriens tuber och flaskor tillverkas av sockerrör och 100% förnyelsebara resurser.
Utfall
2019
Lanseras ARC of Sweden i egen webbshop och online barn-och ekobutiker i Stockholm.
2020/2021
Sortimentet börjar säljas på online Apotek och butiker för ekohudvård och barn.
2022 Finns ARC of Sweden i butik och online på Åhlens, Kicks, Apotek, Eleven, Nordic Feel, Blush i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

 

 

 

/Uppdrag
#Varumärkesstrategi/ #Grafisk identitet/ #Förpackningsdesign/ #Kommunikation/ #Bild

/Uppdragsgivare
Skinware Sweden AB

Gå direkt till:
arcofsweden.com